„Na całym świecie (m.in. Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Japonia, czy Australia) rządy krajowe i lokalne zachęcają do tej podróży w nieznane sowitymi subsydiami i ulgami podatkowymi dla samochodów emitujących zero lub niewiele zanieczyszczeń, które wejdą na rynek w najbliższych trzech latach.”…” Podczas inauguracji Leafa Ghosn stwierdził, że do 2020 r. czysto elektryczne samochody będą stanowić ok. 10% sprzedaży wszystkich nowych aut.” …
Aby złagodzić nieco koszty pionierskim nabywcom, Wielka Brytania jako jeden z kilku krajów planuje od 2011 r. wprowadzić ulgi podatkowe o wartości do 5 tys. funtów (8,225 tys. dolarów). Amerykańscy nabywcy samochodów podłączanych do gniazdka – np. Chevroleta Volt produkowanego przez GM, który trafi na rynek w przyszłym roku – skorzystają na zwolnieniu podatkowym o wartości 7,5 tys. dolarów.”.. W Izraelu obie firmy łączą siły z Better Place, amerykańskim przedsiębiorstwem budującym krajową sieć punktów ładowania baterii. Na stacjach będzie również wymieniać zużyte baterie na pełne
. Projekt zyskał poparcie izraelskiego rządu, który wprowadził hojne zachęty podatkowe.”… Wielka Brytania i Portugalia udzielają firmom pożyczek i grantów o nieujawnionych wartościach z przeznaczeniem na budowę nowych fabryk mających produkować litowo-jonowe baterie.”.. W Stanach Zjednoczonych Nissan stał się pierwszym producentem spoza USA, który zakwalifikował się do programu grantów dla czystych technologii w motoryzacji prowadzonego przez Departament Energii.
Koncern uzyska 1,6 mld dolarów niskooprocentowanej pożyczki na modernizację swojej fabryki w Smyrna w Tennessee. Produkcja aut elektrycznych miałaby tam ruszyć od 2012 r.” calosc
tutaj
Grubym drukiem podkreśliłem inicjatywy roznych rzadow w celu rozwoju rynku i produkcji samochodow elektrycznych na swoim terenie. Polski rzad jak zwykle amatorsko zajmuje się pilka nozna uprawiając przy okazji dziadostwo gospodarcze i polityczne. Elelektrowni jadrowej nie ma , bo i po co Tuskowi taka elektrownia, jak on sobie buduje dzielo tysiąclecia , siec orlika. No a wiadomo aby jeździć samochodami elektrycznymi trzeba pradu. I to duzo pradu. A Kwotey emisji co2 nie pozwola rozbudowac elektrowni opartych na weglu , oczku w glowie Pawlaka, nastepnego czlonka dziadowskiego towarzystwa.
Polski producent samochodow elektrycznych z Kilec może je produkowac bez ulg w ceni e30 tys zloty. Proszę przeczytac caly artyklu , do którego link podalem powyżej aby zobaczyc j jak wielka konkurencja moglby być dla potężnych koncernow. Ale Tusk znany pogromca polskiego przemyslu okretowego nie odpuści i polskiemu przemyslowi samochodow elektrycznych . Tak dlugo ni Bedzie zauważał inni dotuja rozwoj takiego przemyslu u siebie az konkurrencja stanie si ena tyle sina ze będzie mona powtórzyć manewr jak z przemyslem stoczniowym . Zlikwidowac. Wsztskim się wydaje ze Tusk to polityk bez talenu , któremu nic się nie udaje. A przemysl stoczniowy pieknie udanie zlikwidowal. Jak udaje ze nie widzi nowej galezi swiatowej gospodarki jaka sa samochody elektryczne tak skutecznie i udani dalej nic nie robi w tym kierunku.
Tak wiec Tusk jest politykiem skutecznym , konsekwentnym i osiagajacym sukcesy . Wide przemysl stoczniowy, wejscie do strefy Euro, zwalczanie kryzysu, „nie zorientowanie” się w opcjach walutowych. A teraz niebywaly sukces w nierozwijaniu polskiego przemyslu samochodow elektrycznych.