Marek Mojsiewicz Marek Mojsiewicz
1663
BLOG

Polskie samochody elektryczne i zdziwiony Tusk

Marek Mojsiewicz Marek Mojsiewicz Polityka Obserwuj notkę 19

„Szwajcarska firma Cree Ltd. zamówiła w pruszkowskiej fabryce Impact Automotive Technologies produkcję niewielkich, trójkołowych samochodów elektrycznych”…” 10-minutowe ładowanie wystarczyć ma na 100 km jazdy, a koszt takiej regeneracji akumulatora to około 3 złote.” Źródło tutaj
Brytyjski minister do spraw gospodarczych w swoim przemowieniu do przemyslowcow w Birmingham  powiedział ze kryzys to cza nowych szans . Miedzy innymi wymienil samochody elektryczne i elektrownie jadrowe. Jak źródło pradu do tychze samochodow. Angela  Merkel z fanfarami uczestniczyla w prezentacji elektrycznego Smarta. Paryz , Londym i Berlin z rozmachem buduja tysiące punktow doladowania samochodow elektrycznych.
Samochody elektryczne o czym pisalem w poprzednich postach to wielomiliardowy przemysl przyszlosci. A elektrownie jadrowe , czy termojądrowe sa naturalna podstawa energetyczna tego przemyslu. Stad miedzy innymi niemieckie starnia o zapewnienie sobie dostaw helu 3 , paliwa przyszłych elektrowni termo jadowych z Ksiezyca
Istnieje  polski producent samochodow elektrycznych w Kilecach. Polska ma wystarczajacy potencjal abyśmy sami mogli rozwinąć przemysl samochodow elektrycznych. Dopiero raczkujacy nie wymaga ogromnych nakładów. Polska ma wyjatkowa szanse zbudowania wlasnego przemyslu. To przeciez decydowanie przez Polakow o tym od kogo kupc czesci, komu w Europie dac licencje dealerskie , jakie frmy maj opracowywa plany marketingowe itd., itd Ale rzad to amatorzy ,a Tusk to wyjątków nieudolny premier, Jeśli można by go opisac obrazowo to walach z klapkami na oczach ograniczających jego pole widzenia do murawy boiska pilkarskiego. Pewnie znowu na pytanie dziennikarzy, jakie ma plany dotyczące wsparcia dla powstania i rozwoju rodzimego przemyslu sdamochodow elektrycznych , głupawo się uśmiechnie.I tyle. Niestety jego kompletny brak przygotowania do rzadzenia znowu będzie nas kosztowal Nieudolnosc i brak wizji nawet tej o krotkim horyzoncie czasowym naszego rzadu już skutkuje budowa przemyslu samochodow elektrycznych przez obcokrajowe przedsiębiorstwa, które zapobiegna powstaniu rodzimego przemyslu. A przeciez istnieja instrumenty podatkowe zwiekszajce popyt na te samochody . Finansowanie badan . Specjalne traktowani enowych firm itp. Rzad może , a nawet powinien i to już dosc dawno  zangazowac się  w budowe potrzebnej infrastruktury.   
Pozwole sobie powrocic do mojego tekstu opublikowanego w styczniu 2009 roku  
 
Premier Pawlak jest goracym oredownikiem naszego przemyslu weglowego i rzecznikiem przestarzalego przemyslu samochodowego.Polski eksport w porownaniu z Chinami  jest eksportem panstwa technologicznie zacofanego. Udzial zaawansowanej technologi w Chinskim eksporcie wynosi 30 procent, w polsikm dwa razy mniej.
Mamy produceta  aut elektrycznych, ale wlascicele wypowiadaja sie ze dla nich rynkiem docelowym jest Ameryka. Wydawlaoby sie ze samochody produkowane w Polsce najlepeij sprzedawac w Polsce ,ale gdzie tam. Amerykanie oferuja kupujcym ulgi podatkowe i znizki przy oplatach.
Juz kiedys pisalem ze przyszlosc nalezy do malych samochodow elektrycznych. Teraz koncerny samochodowe oferuja nam duze, kosztowne i wielomijescowe zlomy technologiczne. Polski przemysl samochodow elektrycznych moglby sie rozwinac , gdyz jest to w tej chwili punkt startowy, ktory wcale nie przesadza o tym ze duze koncerny wygraja. Mercedes ni ema zadnego modelu malego jednoosobowego miejskiego samochodu elektrycznego. Pod presja czasu na chybcika przerabia starego dwuosobowego smarta na samochod elektryczny. Wladze Berlina, Londynu i Paryza instaluaj cora zwiecej punktow ladowania dla eletrycznych samochodow. Rzad brytyjski opowiedzial sie za calkowitym przestawieniem na samochody elektryczne i elektrownie atomowe jako zrodlo zasilania tychze samochodow. Prawdopodobne juz za kilk a lat bedzie obowiazywal calowiety zakaz poruszania sie samochodami spalinowymi po miastach. Dzieki samochodom elektrycznym nie potrzebujacym, tlenu do wytwarzania energi ruch samochodowy w miastach bedzie mozna przesunac pod ziemie a aleje i ulice przemienic w ogrody . Pisalem o tym kilka miesiecy temu. Nie zdawalem sobie tylko sprawy ze w ciagu kilku miesiecy zaczyna sie to rzeczywistniac,.
Dlaczego bedac zdolnym narodem nie mozemy rozwinac swojego przemyslu samochodow elektrycznych.
Dlaczego nasze miasta Warszawa, Krakow, przyszla Silesia nie forsuja samochodow elektrycznych ani ne buduja punktow „zatankowania” bateri.
Przeciez forsowne wyprzedzanie sie metropoli  europejskich musi miec jakis sens. Tym sensem jest stworzenie rynku zbytu dla rozwijacego sie przemyslu samochodow elektrycznych. Ale premier Pawlak chcialby wesprzec obce koncerny samochodowe ulgami ,a zamiast elektrowni atomowych dalej rozbudowywac archaiczny przemysl weglowy.
O budowniczym wielkiego programu narodowego ” Orlik” nie wspomne , bo znad murawy boiska niewiele widac.
Tak wiec za kilka lat znowu bedziemy eksportowac tani asile robocza dla przemyslu calej Europy a samochody elektryczne importowac .  
 

|<a Marek Mojsiewicz lubi Marek Mojsiewicz Utwórz swój znacznik „Lubię to” Reklama w internecie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka